Translate

söndag 25 januari 2015

Mammatid och schyssta val




I fredags eftermiddag var det egentid på schemat. Barnfri tid med min bästaste syster.  

Shopping stod på schemat. Det var väldigt längesen jag köpte nått plagg till mig själv. Nu kliade det lite i fingrarna. 

Det blev ett linne, en klänning, ett par nya strumpbyxor, en tröja och en oversize T-shirt med metalldetaljer. Det hela för 185 riksdaler. Heey, meganöjd!! 

 Det roar mig inte särskilt att gå i shoppingcenter. Inte heller att lägga mycket pengar på få plagg. Känns liksom inte som ett bra köp. Dessutom är det en ganska häftig känsla med saker som har en historia. Åtminstone inte lika enspårigt som något direkt från produktionsbandet i Bangladesh. Fast dom människorna behöver ju också sin lön.. Men fairtrade är schysstare. Eko bra för miljön. Secondhand är att strejka mot hela det hysteriska konsumtionssamhället. Så ja, jag är för schysstare val! Etiska och miljövänligare. Jag slår ett litet slag för mer medvetet tänk. 

Efter en lyckad shopping så kom sedan syrran med familj på middag och vi hade det riktigt gottigt denna fredagkväll! 
Diego och jag förberedde en köttgryta kl 9.30 på morgonen (!!) som stod hela dagen i ugnen. Ett recept vi såg på tv kvällen innan. Riktigt gott blev det, superenkelt och en riktigt fin fredag!

Tack alla inblandade :)
♡♡♡



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar