Translate

lördag 9 augusti 2014

15 minuter lunch



En mycket skön lördag!
Jag vaknade vid halv nio, tog frukost i sängen och låg och bläddrade på en massa sidor i telefonen. 

Då hittade jag en vagn, en Emmaljunga -06. Hon ville bara bli av med den för de använder den inte längre och den tar upp onödig plats. Så hon hade lagt ut den för 250 kronor här i Borås!! 

Syrran och Rasmus var påväg hem till en för att köpa ett jätteroligt litet bollhav till Lillan och när jag började veva i detta så visade det sig att det var samma kvinna!! Dom skulle alltså dit vagnen var!! Vad var oddsen?! De blev ju tvugna att titta på vagnen.

Sandra trodde hon bara sålde liggdelen men det var alltså chassit också! Hon ringde och sa "Ja den ser väldigt fin ut. Dom ska iväg här så ska du ha den?" Då sa jag åt henne att säga att för 200 kr så plockar ni med den med en gång. Klappat och klart!! 200 spänn.

Nu står den här i vardagsrummet och har ett sjukt skönt gung. :) Bra punkteringsfria däck som är perfekta för skogsväg och jättefint vårdad. Det mina vänner är ett kap. 

Tanken från början var att vi skulle ha Lillans vagn till att börja med men den är inte riktigt hel och jag har egentligen aldrig riktigt gillat den. Den fungerar och har alla delar, men ni vet, att välja vagn kan vara en rätt så egen sak samtidigt som jag absolut är för återanvändande. Inte alls intresserad av att sätta mig in i hela vagndjungeln. Det är, enligt mig, helt hysteriskt att en vagn kan kosta 10.000 kronor!!!

Hursom!

Sjukt nöjd över denna vagn och det blev en snabb spontanlunch här när de kom och lämnade den lilla skatten med hederlig falukorv och pasta. Nu har jag diskat upp, bokat tvättid, sovit en timma och det börjar kurra i magen på nytt! Dags för mellis.

Återigen tusen tack till världens bästa syrra och Rasmus!! Ni är våra helt oslagbara hjältar.



Bild på vagnen kommer senare! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar