Translate

onsdag 9 april 2014

Fika

Latigheternas lyxvardag idag.

Stekhet sol, stod ut 15 min medans jag filade naglarna. Sedan var det bra med D-vitamin för idag.

Gick gatan upp och köpte maíz pelado och carne molida (skalad majs och köttfärs) till mormors lunch. Öste vatten över uteplatsen och lite på mig själv, otroligt skönt!

Sedan whatsappade jag min vän Vanessa. Vi bestämde kl 15 på torget, utanför katedralen. Så dit blev det en liten promenad efter lunch och dom kalorierna fyllde vi ju snabbt på, sådär tiofaldigt tripplade. Visst är sånt härligt?

Ordet fika var det första ordet Diego fick lära sig på svenska efter Hej, hur mår du.

Min juice bestod av jordgubbar, ananas och apelsin. Helt utan fruktköttsbitar, klarar inte riktigt sånt. Så här hittade vi ju helt klart en ny favorit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar