Translate

tisdag 1 april 2014

ID-kort

Idag var dagen då jag gjorde mitt bolivianska ID-kort! Känns stort och som en dag värd att komma ihåg!
För ett år sedan var denna dag en bitterljuv dag. Det var dagen innan jag skulle lämna Diego och Sucre för att möta upp Kim, min vän, i La Paz och sedan ta oss till Sverige.

Nu är jag här igen, med min fina, förlovade och vi går tillsammans mot framtiden. Jag är så lycklig för det! Jag är så glad att jag lyssnade på magkänslan. Jag är så glad och tacksam för min kloka fina fästman och vår spännande framtid!

Nu är det kvällen och älsklingen borstar tänderna. Jag ligger i sängen. Snart ska vi bädda ner oss och kanske blir det lite kvällsprat innan lampan får släckas.
Utanför på gatan passerar en massa musikband för imorgon är det årsdag för staden Potosí, så alla potosinos är ute och firar. Emellanåt smälls lite raketer.

Ett vanligt scenario som i början var rätt så underhållande men som med allt annat så vänjer man sig och nu hade det faktiskt varit skönare om gatan också sov! ;)

Hursom, hoppas ni haft en bra start på veckan och sover så gott! :)
Det ska iallafall denna trötta själ göra!



Bilder från gårdagen på SOS Barnbyar,  ett stort lunchevent med nationell musik och tävlingar. En mycket rolig och fin söndag som vi spenderade tillsammans med Diegos mamma, moster, mormor, kusin och Tanja. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar