Translate

lördag 11 januari 2014

Födelsedag

Igår så var det dags för mig att fylla år och hela 23 vintrar och en sommar blev det denna gången. Har ju inte levt någon vinter under 2013 eftersom det är sommar här! ;) Det blev en fin dag med många möten och överraskningar. Vid midnatt blev jag smygfirad av min fina pojkvän med blommor, kaka och presenten som kära mamma hade skickat med! Tack så mycket mamma <3 På morgonen överraskningsfrukost med stora släkten, ungefär 14 personer, föreställ er chocken när jag kliver in i pyjamas. Som tur är hade jag det lite på känn då Diego gick upp utan att väcka mig så jag hade lagt håret lite hastigt i sin bena och bytt pyjamaslinnet till en vanlig tröja iallafall. ;) Diego hade förberett sucumbé, varm mjölk med en skvätt alkohol, socker och skum. Supergott var det! Hans moster hade bakat torta de hojas "bladtårta" och bordet var fullt med andra bakverk och bröd :) Jag är ju då frukostmänniska så detta var alla tiders! 

Ett skypesamtal senare med min kära syster så gjorde jag mig iordning för lunchen. Mormor lagade fylld kyckling, pollo relleno, vilket var fantastiskt gott! Efter denna utsökta lunch så tog Diego och jag oss en tid för oss själva och åkte upp ifrån stadens buller och rus. En jättefin plats där bara fåglarna hördes och en liten åsna som gick runt på sin åker. Vi satt på den höga trottaren i skuggan och tittade på bergen och de små husen i fjärran medans vi delade på en bit cheesecake. Precis lika underbart som det låter. :)  

På kvällen hade Diego bjudit in våra vänner och även Filippa kom förbi med Marabou mjölkchoklad från Sverige!! :) Så fint! Chokladen var det inte bara jag som tyckte om ;) Lite drop-in-stil på det hela och alla hade med sig något dryck- eller ätbart! Det blev en himla trevlig kväll med gott vin och fint sällskap! 





La torta de hojas / Bladtårtan
Flanliknande lager varvade med liknande kolasås fast mindre söt och kokos.





Sucumbé








       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar